Mondiad

Thursday 13 July 2023

Telefilem: Menebus Qaseh Full Movie

 


KLIK LINK DIBAWAH UNTUK TONTONAN PERCUMA:

Telefilem ini merupakan terbitan syarikat produksi Antenna Entertainments Sdn. Bhd., diarahkan oleh Shuhaimi Zulkefli dengan idea asal serta nukilan skrip daripada Naza Manas.

Sinopsis Telefilem Menebus Qasih

Telefilem Menebus Qasih menampilkan barisan pelakon seperti Fauziah Dato’ Ahmad Daud A.M.N, Naza Manas, Justin Teoh, Mimi Ernida, Ikhwan Rosli, Naim Samsol, Ayu Ayuni, Hari Haran A/L Shanmuganathan, Azimah Akesh Ashraff Reza, Kishan dan ramai lagi.

  • Mimi Ernida sebagai Qasih
  • Justin Teoh sebagai Danial
  • Fauziah Ahmad Daud sebagai Mak Melah

Ianya mengisahkan tentang Qasih yang berkahwin dengan Danial. Walaupun begitu, emak Qasih iaitu Mak Leha tidak berkenan dengan Danial kerana dia orang Cina. Qasih dan Danial berkahwin tetapi Mak Melah tidak melayan Danial. Mak Melah hanya berdiam diri saja.

Pada suatu hari, Qasih kemalangan dan meninggal dunia. Danial pulang ke kampung untuk menjaga Mak Melah kerana janjinya pada Qasih. Mak Melah tidak melayan Danial. Dia hanya mendiamkan diri. Danial banyak belajar kerja-kerja kampung dengan Pak Andak.

Semasa Mak Melah sakit, Danial menjaganya dan memasak bubur untuknya. Hadi, anak saudara Mak Melah memaksanya menjual tanah namun ditolak Mak Melah. Hadi telah memfitnah Danial sehingga Danial keluar dari kampung.

Akhirnya Danial pulang ke kampung dengan membawa hajatnya iaitu membawa Mak Melah mengerjakan umrah bersamanya.



No comments:

Post a Comment